Gildestraat 215
2671 BW Naaldwijk
T 0174-386801
F 0174-386804
Email / Route



Laatste update: 20 okt 2015
Home Agenda Inschrijven Brochure aanvragen Trainings- advies Trainers Over People Management

Wilt u de copyright plaatjes van deze site gebruiken, neem gerust contact met ons op!

Waarom gebruikt People-Management 2 sporen in hun op Business NLP gebaseerde opleidingen tot Professional Business Communicator en Master Business Communicator? 

Het antwoord op deze vraag is simpel; 

Geleerde vaardigheden beklijven indien ze bij U passen.
Bij uw persoonlijkheid en uw overtuigingen.

De naakte waarheid is dat als een vaardigheid niet bij u past, u het ervaart als een trucje en dat doet u niet. Vandaar de veel gehoorde uitspraak:

"Ik volgende een training, ging naar huis, deed een plas en alles is weer zoals het was.
Ik heb er 1 of 2 goede tips aan over gehouden."

Logisch dat steeds meer werkgevers zich afvragen of al dat trainen wel nut heeft.

Om te beklijven moet u dus in de training de complete leercyclus doorlopen.

De Complete leercyclus

1.U leert de theorie en oefent met het materiaal
2.u komt tijdens het leren en oefenen in contact met uw persoonlijke waarden, overtuigingen of identiteitsbelevenis.
3.als het goed gaat past de theorie of nieuwe vaardigheid hierbij en u geeft uzelf toestemming de theorie of de vaardigheid te mogen gebruiken en leren toe te passen.
4.past het niet en lukt het u niet om de nieuwe theorie of vaardigheid uit te lijnen dan heeft u direct extra hulp van de trainer of coach nodig.
5.krijgt u deze hulp dan gaat het goed;
de theorie wordt geleerd, de vaardigheid geoefend en gaat beklijven.
6.krijgt u deze hulp niet of niet voldoende dan verdwijnt de theorie en de vaardigheid wordt niet in de praktijk toegepast! Het wordt een trucje!

 

Het tekort van Persoonlijke Ontwikkeling = HOE breng ik mijn opgedane inzicht in de praktijk?  

1.

Er wordt nagedacht over levensvraagstukken zoals
‘Bij welk groep mensen wil ik wel en niet horen.? Waar krijg ik energie van, waar ligt mijn passie? Hoe sta ik in mijn leven?’

2.er wordt ook nagedacht over ‘Wie ben ik   of   wie wil ik zijn   of   wie ik wil worden’
3.nadat hier meer duidelijkheid over is wordt er ook nagedacht over welke overtuigingen er zijn en of ze wel of niet passen;
‘Wat mag ik en wat moet ik, wat mag een ander en wat moet een ander?
Welke waarden en normen heb ik? Wat vind ik wel en niet belangrijk?’
4.

dit proces wordt ondersteund door zelfreflectie, diepgaande gesprekken en bijbehorende oefeningen. Veelal wordt dit ervaren als een 'taai proces' dat zeker over tijd plaatsvindt. Dit geeft als resultaat dat je weet wie je bent, waar je bij hoort, wat jouw waarden en normen zijn en wat je in je leven wilt bereiken.
KLAAR. De student weet het!

Regelmatig echter blijft de student dan achter met de vraag:
HOE breng ik mijn opgedane inzicht in de praktijk?

 

 
 

 

 

Het tekort van Training; Vaardigheden leren; Leren hoe iets te doen;

= het bijbehorende gedrag vertonen en resultaat halen.
 

1.Er wordt een leeromgeving ingericht,
2.er wordt theorie behandeld en/of gedrag gedemonstreerd,
3.de student doet het voorbeeld na, krijgt feedback en stelt bij,
4.door herhaling ontstaat de vaardigheid;
 ‘The mother of learning is repetition’  - methode.

KLAAR.  De student kan het!

Regelmatig echter blijft de student dan achter met de vraag
HOE ga ik dit nieuwe geleerde doen en toch mezelf blijven?

 


Het staat buiten kijf dat de bovenstaande leercycli aan veel mensen datgene geven wat ze nodig hebben!

We merken echter ook dat er mensen zijn die het na de training wél kunnen maar toch na 3 weken niets meer toepassen.  Omdat het niet past bij wie ze zijn.

Ook zijn er mensen die na een persoonlijke ontwikkelingstraject heel precies weten wie ze zijn, maar dat wil niet zeggen dat ze dan ook automatisch over de nodige vaardigheden beschikken. Ze leren niet hoe en wat het te doen

Als je perfect weet wie je bent en je staat daar dan met het instructieboekje aan de kant van de snelweg om je band te verwisselen wil het niet zeggen dat je het ook kan.

Anderzijds; Geleerd hebben hoe je een band verwisselt maakt je geen servicegerichte automonteur. 
 

 

terug naar de vorige pagina

Terug naar de vorige pagina
  

 

MetaCMS door WebTeam.nl & SEO door Metatags